ساخت نیروگاه برق خورشیدی در دانشگاه صنعتی اصفهان
نوشته شده توسط : zwembril

دكتر محمد اسماعیل همدانی گلشن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: تمامی عملیات طراحی و ساخت این نیروگاه خورشیدی - كه در آینده ای نزدیك به بهره برداری می رسد - توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان اعم از استادان و دانشجویان صورت گرفته است.

گلشن با اشاره به دستاوردهای حاصل از طراحی و ساخت این نیروگاه كه عملیات ساخت آن از مهرماه گذشته آغاز شده است گفت: توان الكتریكی حاصل از این نیروگاه در بهترین حالت 20 كیلو وات است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در طول اجرای این پروژه متخصصانی تربیت شدند كه هم اكنون از تجربه لازم جهت طراحی و نصب نیروگاه های خورشیدی برخوردارند و از فعالان این بخش در صنعت به شمار می روند.

وی به استفاده از محصولات با برندهای مختلف در اجرای این پروژه اشاره كرد و گفت: بهره برداری عمده از این نیروگاه، در بخش پژوهش و تحقیقات است و این طرح بستر مناسبی برای آموزش دانشجویان و محققان رشته های مرتبط خواهد بود.

گلشن با تأكید بر توانمندی اعضای هیأت علمی و پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: این دانشگاه از معدود دانشگاه های كشور است كه تمامی مراحل طراحی، نصب و اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی را با بهره گیری از محققان خود و به صورت كاملاً بومی به انجام رسانده است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان به شرایط مناسب جوی كشور و استان اصفهان به منظور بهره مندی از نیروگاه های خورشیدی فوتوولتائیك اشاره كرد و افزود: از آنجا كه دمای بالا نتیجه معكوسی بر بازده این نوع نیروگاه دارد، استان اصفهان به دلیل برخورداری از میزان تابش مطلوب نور خورشید، هوای معتدل و شرایط جوّی مناسب از بهترین نقاط كشور به منظور سرمایه گذاری در زمینه ی نیروگاه های خورشیدی فتوولتائیك است.

گلشن در پایان از آمادگی دانشگاه صنعتی اصفهان جهت انتقال دانش فنی و اجرای نیروگاه خورشیدی فوتوولتائیك در بخش های مختلف خصوصی و دولتی كشور خبر داد.

علمی**2038**9190





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: